ZŠ Komenského II, Zlín - Vybudování odborných multimediálních učeben 

Projekt řeší modernizaci odborné multimediální učebny včetně kabinetu fyziky a informatiky na ZŠ Komenského II, Havlíčkovo nábřeží 2567 ve Zlíně, a to nákupem moderního vybavení pro odbornou výuku a provedením souvisejících drobných stavebních úprav.

Projekt ZŠ Komenského II, Zlín - Vybudování odborných multimediálních učeben je spolufinancován Evropskou unií. Registrační číslo projektu: CZ.06.04.01/00/22_111/0001706. Termín realizace projektu: 2022–2025

Plakát A3.pdf

OPERAČNÍ PROGRAM JAN AMOS KOMENSKÝ - ŠABLONY PRO MŠ A ZŠ I

Výzva č. 02_22_002
Naše škola se účastní od 1. 9. 2022 do 31. 8. 2025. 

Díky této podpoře na škole působí: školní psycholožka, výchovná poradkyně, školní asistentka. 
Dále se škola přihlásila k:

  • 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ a 
  • 1.II/9 Inovativní vzdělávání žáků v ZŠ

V rámci implementace Národního plánu obnovy, komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. Finančním zdrojem této intervence jsou prostředky z fondu Evropské unie – Next Generation EU, které Česká republika rozděluje školám z evropského Nástroje pro oživení a odolnost. V roce 2024 budou školám v rámci opakované finanční intervence poskytnuty prostředky na pořízení mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky za účelem prevence digitální propasti. Cílem je zřízení školního mobiliáře, z něhož si právě znevýhodnění žáci, kteří nedisponují vlastním mobilním digitálním zařízením, budou tato zařízení zapůjčovat dle svých potřeb (krátkodobě nebo dlouhodobě) a škola bude tyto zápůjčky evidovat. Novinkou v letošním roce, oproti předcházejícím rokům, bude možnost pořizovat si z účelu prevence digitální propasti k nově pořízeným digitálním zařízením také software (operační systém nebo výukový software), a to jako součást pořízené mobilní digitální technologie.

Naše škola je zapojena do projektu:

Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do: 

Název programu: 
Doučování žáků škol - Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy - Financováno Evropskou unií - Next Generation EU. Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.

Naše škola se zapojila v roce 2021 do programu Průša do školy.
Patříme mezi 300 škol, domů dětí a mládeže, knihoven a dalších institucí, které se programu zúčastnili. Webové stránky projektu: https://proskoly.prusa3d.cz/

Pro získání 3D tiskárny zdarma v hodnotě 27 000 Kč bylo stanoveno několik cílů. Především vyrobit projekt, jehož výsledkem by byl model, který by měl sloužit jako pomůcka do výuky. Součástí projektu poté: povinná dokumentace: návody, postupy, nastavení tisku a další.

Pro projekt jsem vybral hru SUDOKU, kterou jsem navrhl, vymodeloval a poté vytiskl. Hra obsahuje krabičku s víkem, hrací plochy a vyměnitelné zadání. Více o projektu SUDOKU se dozvíte na webových stránkách: https://sites.google.com/view/projektsudoku/ V průběhů 3 měsíců se povedlo projekt úspěšně realizovat a 3D tiskárna od firmy Průša nám zůstává ve škole.

Realizátor projektu: Mgr. Ondřej Dudík

Výzkum, vývoj a vzdělávání - Podpora škol formou zjednodušených projektů - šablony III
Naše škola se opět účastní od 1. 9. 2020 do 31. 8. 2022 projektu:

Operační program: 
Výzkum, vývoj a vzdělávání - Podpora škol formou zjednodušených projektů - šablony III
Název: Výzva č. 02_20_080

Díky této podpoře působí na škole školní psycholožka, pro žáky jsou zde čtenářské kluby, klub logických her a probíhá doučování dětí ohrožených školním neúspěchem, novinkou je 4 hodinový projektový den - pro 1 třídu se zaměřením na techniku.

Díky podpoře EU - dotačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Zlín

Naše škola revitalizuje školní dílnu. Dílna bude zaměřena jak na klasické ruční práce, tak i na robotiku a 3D tisk.

Naše škola je zapojena do projektu: 
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Zlín II. Intenzivní práce se třídou - rozvoj kolektivu

Ve školním roce 2018/2019 proběhl v 2.B program primární prevence - Intenzivní práce se třídou – rozvoj kolektivu, který realizovala nezisková společnost Madio z.s.. Tato akce byla podporována Statutárním městem Zlín - oddělení prevence kriminality a sportovišť.

Výzkum, vývoj a vzdělávání - Podpora škol formou zjednodušených projektů - šablony II

Naše škola se opět účastní od 1. 9. 2018 do 31. 8. 2020 projektu:
Operační program: Výzkum, vývoj a vzdělávání - Podpora škol formou zjednodušených projektů - šablony II
Název: Výzva č.02_18_063

Díky této podpoře působí na škole školní psycholožka, realizujeme vzdělávání učitelů v podpoře kariérového poradenství a zvýšení jazykové podpory, pro žáky jsou zde čtenářské kluby, klub logických her a probíhá doučování dětí ohrožených školním neúspěchem, práce v hodinách s tablety. Pro rodiče se konají schůzky s odborníkem.

Výuka s PC technikou 1x týdně probíhá ve třídách paní učitelky Chalabalové v 5. A a paní učitelky Horákové ve 4. A.

Schůzky odborníka s rodiči proběhnou:

  • Ve čtvrtek 13. 12. 2018
  • Ve čtvrtek 10. 1. 2019

Práce s tablety a názory žáků 5. A třídy na výuku:

  • "Tablety jsou super, ale chci, aby byly víckrát za týden." Jonáš
  • "S tabletem se mi pracuje dobře." Vanessa
  • "S tabletem se mi pracuje dobře a chtěl bych více hodin s tabletem." Marek
  • "Já bych dala tablety každou hodinu. Moc mě to baví." Veronika
  • "Práce s tabletem mi moc vyhovuje, většinou se musím ale střídat se sousedem. Vadí mi, že je pomalý." Honza
  • "Tablet je dobrý, ale mělo by se s ním pracovat tak 3x týdně." Pavel
  • "Práce s tabletem se mi líbí. Chtěl bych, aby se nesekal." Tomáš
  • "S tabletem se mi pracuje dobře, ale mohl by být častěji. Jinak jsem s ním spokojena." Míša
  • "S tabletem se mi pracuje dobře. Mohl by být alespoň 2xtýdně. Jinak jsem rády, že je máme." Markéta
  • "Mně se moc líbí, že můžeme pracovat s tablety. Mě stačí 1xtýdně. Můžeme si na nich procvičovat učivo." Elen
  • "S tabletem se pracuje velmi dobře, ale to podle mě málo." Roman
  • "S tabletem se mi dobře pracuje. Chtěla bych ho mít v každém předmětu." Tereza
  • "Tablet je super věc! Pracuje se s ním velmi dobře. Chtěl bych ho víckrát týdně." Honza
  • "Mně se práce s tabletem líbí. Chtěl bych ho mít na práci alespoň 3xtýdně, ale máme jen velmi omezený čas." Víťa
  • "Je to super, že můžeme pracovat s elektronikou!" Ondra
  • "Počítač je dobrý, ale chtělo by to vícekrát za týden." Honza
  • "Tablet je dobrý, protože tam nemusíme psát, ale jen doplňovat. Můžeme si tam vyhledávat různé zajímavosti." Dan
  • "Práce s tabletem se mi líbí, ale jsou trochu pomalejší. Jsou dobré k tomu, že můžeme doplňovat." Sam
  • "Tablety jsou dobré, ale měly by být častěji." Šimon
  • "Tablety mám ráda, protože na nich získávám informace." Míša
  • "V pohodě!" Martina

Intenzivní práce se třídou – rozvoj kolektivu

V 3.A proběhl ve šk. roce 2017/2018 program - Intenzivní práce se třídou – rozvoj kolektivu,který realizovala nezisková společnost Madio z.s.. Tato akce byla podporována Statutárním městem Zlín.

Výzkum, vývoj a vzdělávání - Podpora škol formou zjednodušených projektů

Naše škola se účastní od 1. 9. 2016 do 31. 8. 2018 projektu: 
Operační program: Výzkum, vývoj a vzdělávání - Podpora škol formou zjednodušených projektů
Název: Výzva č.02_16_022

Díky této podpoře působí na škole školní psycholožka, realizujeme vzdělávání učitelů v podpoře čtenářské gramotnosti a zvýšení jazykové podpory, pro žáky jsou zde čtenářské kluby, klub logických her a probíhá doučování dětí ohrožených školním neúspěchem. Čtenářský klub navštěvují žáci v hodinách ČJ.

Je vybaven knihami jak pro 1. stupeň, tak i 2. stupeň. Jde o moderně vybavenou učebnu, která umožňuje učitelům a žákům pracovat s knihami novými metodami, které rozvíjejí čtenářskou gramotnost, podporují kritické myšlení.

Nejlepší reklamou jsou ohlasy samotných žáků:

  • "Podle mě je to užitečná věc na škole. Menší děti pochopí, že knihy mají své kouzlo a nebudou je číst z donucení. Je tam lepší atmosféra pro čtení než ve třídě. Je to o hodně lepší než ve třídě." Katka
  • "Do školní knihovny chodím rád, protože jsem tam objevil dobrou knihu a baví mě ji číst. Zajímavé je, že předtím mě čtení nebavilo." žák 9.ročníku
  • "Jsem ráda, že škola něco takového zařídila. Je tam spousta knih, ale klidně by jich mohlo časem být i víc. Baví mě tam chodit, je to tam fajn!" Eva
  • "Do čtenářského klubu chodím rád, protože se tam dá v klidu číst. S polštářkem za zády je tam fakt pohoda!" Jirka B.
  • "Nápad zřídit čtenářský klub se mi velice líbí. Líbí se mi jeho moderní vybavení a výběr knih. Do čtenářského klubu chodím  ráda!" žákyně 9. ročníku
  • "Pro děti je to určitě užiteční věc. Dobrý výběr knih! Každý si najde, co má rád." žák 9. ročníku
  • "Je neskutečná škoda, že koutek zažívám až teď, v 9. ročníku. Miluju to tam! Klid, vůně knížek a nic jiného! Vyhradila bych hodiny čtení. Tohle se škole opravdu povedlo!" Díky. Lucka
  • "Čtenářský klub na naší škole vítám. Líbí se mi využití moderní techniky a výborný výběr knih." žák 9. ročníku
  • "Do čtenářské dílny chodím rád, protože je tam ticho a dá se číst!" Matyáš
  • "Do čtenářského klubu chodím rád, protože je příjemné na chvíli vypnout a jen potichu a v klidu číst. " Víťa
  • "Byl to dobrý nápad. Škola je hned taková útulnější." Rosťa
  • "Podle mě je to dobrá věc. Hodně mě to motivovalo ke čtení. Je to úplně jiné než sedět ve třídě číst to tam. Je tam jiná atmosféra a tak celkově všechno. Líbí se mi tam!" žákyně 9. ročníku